3. sep. 2015

Wok med scampi og rødbetnudler

2 pk rødbetnudler (eller andre nudler)
1 liten gul løk i strimler
ca 5 aromasopp delt i to
2- 3 gulrot i strimler
2 stangselleri i biter
ønsket mengde gode scampi
1/2 brokkoli i buketter
2 fedd finhakket hvitløk
Sweet chili saus
paprikapulver
salt og pepper
 Kutt opp alle grønnsaker, og varm opp en wokpanne med god olje.
Wok grønnsakene i noen minutter til de blir sprø og gode, tilsett så scampiene og la de surre med i noen minutter. 
I mellomtiden koker du nudler som anvist på pakken.
Smak til med sweet chilisaus, paprikapulver, salt og pepper.
Så kjapt, enkelt og godt!

2 kommentarer:

  1. Rødbetnudler? Det var nytt for meg. Er de laget av rødbeter eller smakstilsatt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kokebloggen! Ja det var nytt for meg også, så disse måtte jeg teste da jeg fant dem. De er laget av rødbetpulver, hvetemel, salt og vann. Fargen utenpå pakken var knall rosa, så det var også litt av grunnen for at jeg kjøpte dem, men som du ser på bildet holdte ikke fargen helt som det så ut på pakken gitt! :) Men wok' en ble veldig god!
      Hyggelig med kommentar fra deg.
      Ha en fortsatt fin dag!

      Mvh Monica.

      Slett